Koncert 7 sierpnia 2022

Solo Tres w Falenicy

Música de una Venezolana
y Latinoamericana

Zapraszamy do galerii zdjęć

Beatriz Blancośpiew, cuatro, instr. perkusyjne

Leszek Potasińskigitara, gitara basowa, cuatro, charango, instr. perkusyjne, śpiew

Marek Walawendergitara, gitara basowa, mandolina, instr. perkusyjne, śpiew

PROGRAM

Canto Warao

Diferencia sobre Guardame las vacas

Polo Margariteño

Simón Díaz: El Becerrito

Beatriz Blanco: La Reina de la Noche

Juan Bautista Plaza: Curruchá

Antonio Lauro: Vals Venezolano Natalia

Marek Walawender: Rondo Merengue

Beatriz Blanco: Venezuela, ¡Tan lejos!, Gota por gota

S. Piana/ H. Manzi: Milonga sentimental

C. Gardel/ A. Le Pera: Melodía de arrabal

Beatriz Blanco: El Limbo

Beatriz Blanco: Callejón Zeta, Bossa Triste

Carlos y Peteco Carabajal: Mi abuela bailó la Zamba

O. Rocha/ C. Campos: Cueca Las dos puntas

Rubén Rada: Candombe A mi lo que me interesa es…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zespół Solo Tres został założony w 2003 r. przez artystów występujących wcześniej w duetach. W osobach członków tria, z których każdy jest renomowanym solistą i kameralistą, dokonało się spotkanie różnych kultur, różnych świadomości artystycznych, owocując różnorodnością i wszechstronnością repertuaru, wzbogaconą umiejętnością wirtuozowskiej gry na różnych instrumentach.

Beatriz Blanco na swym profilu FB przedstawia się: cantante polaca nacida en Venezuela – polska śpiewaczka urodzona w Wenezueli. Pochodzi z Caracas, od 1982 r mieszka w Polsce. Pierwsze kroki w muzyce stawiała w wieku 4 lat, ucząc się gry na cuatro, narodowej odmianie gitary. Następnie uczyła się gry na fortepianie, była członkiem renomowanych zespołów wokalnych, m. in. Kameralnego Zespołu Wokalnego Uniwersytetu Centralnego w Caracas i Madrigalistas de Aragua, uczęszczała do szkoły tańca nowoczesnego Taller de Danza Contemporanea de Caracas – zespołu, z którym później występowała. Za radą znakomitej nauczycielki Very Rosza podjęła naukę śpiewu klasycznego. Studiowała w Akademiach Muzycznych w Krakowie i Warszawie. Jest laureatką międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Carmen Teresy de Hurtado w Caracas. Koncertowała w Wenezueli, Brazylii, Hiszpanii, Francji i Niemczech, a w Polsce m. in. w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Śląskiej, Studio S-1, Filharmoniach we Wrocławiu, Poznaniu, Bielsku Białej, współpracując z wybitnymi muzykami: Wiesławem Ochmanem, Ellą Susmanek, Waldemarem Malickim, Maciejem Niesiołowskim, Marcinem Nałęcz-Niesiołowskim, Sławomirem Chrzanowskim. Brała udział w festiwalach Vratislavia Cantans, Viva il Canto, Festiwalu Operowym w Bydgoszczy, Festiwalu Gitarowym w Lublinie, współpracowała z teatrami operowymi, m. in. Warszawską Operą Kameralną i Teatrem Wielkim – Operą Narodową. Wykonuje zarówno klasyczny repertuar operowy, np. rolę Carmen, jak i musicalowy – rola Anity w West Side Story L. Bernsteina – oraz pieśniarski. Jest wybitną wykonawczynią i popularyzatorką muzyki ludowej krajów Ameryki Łacińskiej, nieformalnym ambasadorem kultury wenezuelskiej w Polsce. Pisze piosenki (wybrane ukazały się na płycie !Tan lejos! – Tak daleko!), wiersze i opowiadania, tłumaczy utwory innych autorów wenezuelskich. Prowadzi szkołę języka hiszpańskiego według własnego programu, w którym wykorzystuje muzykę i śpiew, taniec, teatr i origami.

Leszek Potasiński kształcił się w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Madrycie i na licznych kursach mistrzowskich, m. in. Davida Russella, Roberto Aussella, Costasa Cotsiolisa, Jorge Cardoso, Jose Miguela Moreno, Rogelio Reguera. W 2018 r. uzyskał tytuł doktora na UMFC w Warszawie. Jest laureatem wielu nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach i festiwalach gitarowych. Jako solista i kameralista koncertuje w Polsce i całej Europie. Współpracował m. in. z Jadwigą Kotnowską (flet), Anette Maiburg (flet) i Włodzimierzem Gulą (kontrabas) w polsko-niemieckim Trio Voyage, z Marcinem Olakiem w duecie Guitar Open, z Ewą Małas Godlewską (sopran), Jorge Cardoso (gitara), Guido Schiffenem (wiolonczela), Tomaszem Strahlem (wiolonczela), Vadimem Brodskim (skrzypce), Moniką Raczyńską (klawesyn), Jose Torresem (instrumenty perkusyjne), piosenkarkami Edytą Geppert i Łucją Prus. Nagrał kilka płyt solowych i kameralnych oraz muzykę do wielu filmów. Jest cenionym pedagogiem, prowadzi klasy gitary na UMFC, w ZPSM im. F. Chopina w Warszawie oraz na licznych kursach mistrzowskich i warsztatach metodycznych.

Marek Walawender rozpoczął naukę gry na gitarze pod okiem wuja, Zbigniewa Czerzniewskiego. Ukończył warszawską Akademię Muzyczną oraz liczne kursy mistrzowskie. Występuje w kraju oraz w Szwecji, Niemczech, Francji, Czechach, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoszech, Hiszpanii i Meksyku, solo i w zespołach kameralnych. Ma w repertuarze utwory z różnych epok, od muzyki renesansowej do współczesnej, oraz tradycyjną muzykę hiszpańską, latynoamerykańską, żydowską, cygańską, rosyjską, ukraińską i polską. Współpracował z zespołami jazzowymi, piosenkarzami i aktorami: Antoniną Krzysztoń, Edytą Geppert, Oleną Leonenko, Przemysławem Gintrowskim, Vistula River Jazz Band, O’Pasaro, z teatrami i orkiestrami symfonicznymi. Był założycielem i wieloletnim członkiem Kwartetu Gitarowego Fandango, z którym nagrał płytę Carmen. Komponuje muzykę na instrumenty solowe i zespoły kameralne, muzykę teatralną i piosenki. Napisał m.in. muzykę do spektaklu Al. Andaluz do poezji F. G. Lorca, balet Camille Claudel – Kyojo oraz Koncert na gitarę i małą orkiestrę. Dokonał setek aranżacji muzyki dawnej, klasycznej, piosenek, pieśni ludowych. Nagrywa dla radia i telewizji, bierze udział w nagraniach płytowych jako muzyk studyjny oraz kierownik nagrań i aranżer. Prowadzi działalność pedagogiczną w szkołach muzycznych różnych szczebli oraz na kursach gitarowych i z zakresu aranżacji i pracy w zespołach muzycznych.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Trzecią dekadę Falenickich Koncertów Letnich rozpoczęliśmy edycją międzynarodową: we wszystkich koncertach występują artyści, którzy urodzili się i wykształcili w innych krajach, kontynuowali karierę w Polsce i tutaj zamieszkali, wybierając Polskę na swoją drugą ojczyznę.

Plenerowe koncerty w Falenicy są już tradycją: od 2002 r. odbyło się ich ponad 130. Tradycja ta trwa dzięki bezinteresownemu zaangażowaniu członków FTK i wolontariuszy, wsparciu władz samorządowych oraz ofiarności lokalnych sponsorów i indywidualnych darczyńców.

Falenickie Koncerty Letnie były, są i pozostaną bezpłatne. Zachęcamy jednak naszą Publiczność do ich finansowego wsparcia dobrowolnymi darowiznami. Wszelkie otrzymane kwoty rozliczane są w ramach zbiórki publicznej (nr 2022/2129 OR) i w całości przeznaczone na realizację misji FTK: dostarczanie Mieszkańcom wartościowej oferty kulturalnej.

Zarząd Falenickiego Towarzystwa Kulturalnego

Nr rachunku FTK :  90 2490 0005 0000 4530 3815 4964

KRS 0000103919

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kierownictwo artystyczne i prowadzenie koncertów:

Agnieszka Kurowska-Janecka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*