Koncert 7 sierpnia 2022
Solo Tres w Falenicy
Música de una Venezolana
y Latinoamericana
Zapraszamy do galerii zdjęć
Beatriz Blanco – śpiew, cuatro, instr. perkusyjne
Leszek Potasiński – gitara, gitara basowa, cuatro, charango, instr. perkusyjne, śpiew
Marek Walawender – gitara, gitara basowa, mandolina, instr. perkusyjne, śpiew
PROGRAM
Canto Warao
Diferencia sobre Guardame las vacas
Polo Margariteño
Simón Díaz: El Becerrito
Beatriz Blanco: La Reina de la Noche
Juan Bautista Plaza: Curruchá
Antonio Lauro: Vals Venezolano Natalia
Marek Walawender: Rondo Merengue
Beatriz Blanco: Venezuela, ¡Tan lejos!, Gota por gota
S. Piana/ H. Manzi: Milonga sentimental
C. Gardel/ A. Le Pera: Melodía de arrabal
Beatriz Blanco: El Limbo
Beatriz Blanco: Callejón Zeta, Bossa Triste
Carlos y Peteco Carabajal: Mi abuela bailó la Zamba
O. Rocha/ C. Campos: Cueca Las dos puntas
Rubén Rada: Candombe A mi lo que me interesa es…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zespół Solo Tres został założony w 2003 r. przez artystów występujących wcześniej w duetach. W osobach członków tria, z których każdy jest renomowanym solistą i kameralistą, dokonało się spotkanie różnych kultur, różnych świadomości artystycznych, owocując różnorodnością i wszechstronnością repertuaru, wzbogaconą umiejętnością wirtuozowskiej gry na różnych instrumentach.
Beatriz Blanco na swym profilu FB przedstawia się: cantante polaca nacida en Venezuela – polska śpiewaczka urodzona w Wenezueli. Pochodzi z Caracas, od 1982 r mieszka w Polsce. Pierwsze kroki w muzyce stawiała w wieku 4 lat, ucząc się gry na cuatro, narodowej odmianie gitary. Następnie uczyła się gry na fortepianie, była członkiem renomowanych zespołów wokalnych, m. in. Kameralnego Zespołu Wokalnego Uniwersytetu Centralnego w Caracas i Madrigalistas de Aragua, uczęszczała do szkoły tańca nowoczesnego Taller de Danza Contemporanea de Caracas – zespołu, z którym później występowała. Za radą znakomitej nauczycielki Very Rosza podjęła naukę śpiewu klasycznego. Studiowała w Akademiach Muzycznych w Krakowie i Warszawie. Jest laureatką międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Carmen Teresy de Hurtado w Caracas. Koncertowała w Wenezueli, Brazylii, Hiszpanii, Francji i Niemczech, a w Polsce m. in. w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Śląskiej, Studio S-1, Filharmoniach we Wrocławiu, Poznaniu, Bielsku Białej, współpracując z wybitnymi muzykami: Wiesławem Ochmanem, Ellą Susmanek, Waldemarem Malickim, Maciejem Niesiołowskim, Marcinem Nałęcz-Niesiołowskim, Sławomirem Chrzanowskim. Brała udział w festiwalach Vratislavia Cantans, Viva il Canto, Festiwalu Operowym w Bydgoszczy, Festiwalu Gitarowym w Lublinie, współpracowała z teatrami operowymi, m. in. Warszawską Operą Kameralną i Teatrem Wielkim – Operą Narodową. Wykonuje zarówno klasyczny repertuar operowy, np. rolę Carmen, jak i musicalowy – rola Anity w West Side Story L. Bernsteina – oraz pieśniarski. Jest wybitną wykonawczynią i popularyzatorką muzyki ludowej krajów Ameryki Łacińskiej, nieformalnym ambasadorem kultury wenezuelskiej w Polsce. Pisze piosenki (wybrane ukazały się na płycie !Tan lejos! – Tak daleko!), wiersze i opowiadania, tłumaczy utwory innych autorów wenezuelskich. Prowadzi szkołę języka hiszpańskiego według własnego programu, w którym wykorzystuje muzykę i śpiew, taniec, teatr i origami.
Leszek Potasiński kształcił się w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Madrycie i na licznych kursach mistrzowskich, m. in. Davida Russella, Roberto Aussella, Costasa Cotsiolisa, Jorge Cardoso, Jose Miguela Moreno, Rogelio Reguera. W 2018 r. uzyskał tytuł doktora na UMFC w Warszawie. Jest laureatem wielu nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach i festiwalach gitarowych. Jako solista i kameralista koncertuje w Polsce i całej Europie. Współpracował m. in. z Jadwigą Kotnowską (flet), Anette Maiburg (flet) i Włodzimierzem Gulą (kontrabas) w polsko-niemieckim Trio Voyage, z Marcinem Olakiem w duecie Guitar Open, z Ewą Małas Godlewską (sopran), Jorge Cardoso (gitara), Guido Schiffenem (wiolonczela), Tomaszem Strahlem (wiolonczela), Vadimem Brodskim (skrzypce), Moniką Raczyńską (klawesyn), Jose Torresem (instrumenty perkusyjne), piosenkarkami Edytą Geppert i Łucją Prus. Nagrał kilka płyt solowych i kameralnych oraz muzykę do wielu filmów. Jest cenionym pedagogiem, prowadzi klasy gitary na UMFC, w ZPSM im. F. Chopina w Warszawie oraz na licznych kursach mistrzowskich i warsztatach metodycznych.
Marek Walawender rozpoczął naukę gry na gitarze pod okiem wuja, Zbigniewa Czerzniewskiego. Ukończył warszawską Akademię Muzyczną oraz liczne kursy mistrzowskie. Występuje w kraju oraz w Szwecji, Niemczech, Francji, Czechach, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoszech, Hiszpanii i Meksyku, solo i w zespołach kameralnych. Ma w repertuarze utwory z różnych epok, od muzyki renesansowej do współczesnej, oraz tradycyjną muzykę hiszpańską, latynoamerykańską, żydowską, cygańską, rosyjską, ukraińską i polską. Współpracował z zespołami jazzowymi, piosenkarzami i aktorami: Antoniną Krzysztoń, Edytą Geppert, Oleną Leonenko, Przemysławem Gintrowskim, Vistula River Jazz Band, O’Pasaro, z teatrami i orkiestrami symfonicznymi. Był założycielem i wieloletnim członkiem Kwartetu Gitarowego Fandango, z którym nagrał płytę Carmen. Komponuje muzykę na instrumenty solowe i zespoły kameralne, muzykę teatralną i piosenki. Napisał m.in. muzykę do spektaklu Al. Andaluz do poezji F. G. Lorca, balet Camille Claudel – Kyojo oraz Koncert na gitarę i małą orkiestrę. Dokonał setek aranżacji muzyki dawnej, klasycznej, piosenek, pieśni ludowych. Nagrywa dla radia i telewizji, bierze udział w nagraniach płytowych jako muzyk studyjny oraz kierownik nagrań i aranżer. Prowadzi działalność pedagogiczną w szkołach muzycznych różnych szczebli oraz na kursach gitarowych i z zakresu aranżacji i pracy w zespołach muzycznych.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Trzecią dekadę Falenickich Koncertów Letnich rozpoczęliśmy edycją międzynarodową: we wszystkich koncertach występują artyści, którzy urodzili się i wykształcili w innych krajach, kontynuowali karierę w Polsce i tutaj zamieszkali, wybierając Polskę na swoją drugą ojczyznę.
Plenerowe koncerty w Falenicy są już tradycją: od 2002 r. odbyło się ich ponad 130. Tradycja ta trwa dzięki bezinteresownemu zaangażowaniu członków FTK i wolontariuszy, wsparciu władz samorządowych oraz ofiarności lokalnych sponsorów i indywidualnych darczyńców.
Falenickie Koncerty Letnie były, są i pozostaną bezpłatne. Zachęcamy jednak naszą Publiczność do ich finansowego wsparcia dobrowolnymi darowiznami. Wszelkie otrzymane kwoty rozliczane są w ramach zbiórki publicznej (nr 2022/2129 OR) i w całości przeznaczone na realizację misji FTK: dostarczanie Mieszkańcom wartościowej oferty kulturalnej.
Zarząd Falenickiego Towarzystwa Kulturalnego
Nr rachunku FTK : 90 2490 0005 0000 4530 3815 4964
KRS 0000103919
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kierownictwo artystyczne i prowadzenie koncertów:
Agnieszka Kurowska-Janecka