Koncert 10 lipca 2022

Koncert wokalny 10 lipca godz 19:00

Zapraszamy do galerii zdjęć

Ae Ran Kim – sopran

Yeyoung Sohn – sopran

Paweł Sommer – fortepian

PROGRAM

Stanisław Moniuszko: Polna różyczka
Ae Ran Kim

Eryk Satie:  Je te veux
Yeyoung Sohn

Isang Yoon: Antyczny Kostium
(Gopung Euisang
)
Ae Ran Kim

Hakjun Yoon: Majung
Yeyoung Sohn

Charles Gounod: Air des Bijoux z opery Faust
Ae Ran Kim

Karl Millöcker: Walc z operetki Pani Dubarry
Yeyoung Sohn

Franz Lehar: Pieśń o Wilii
z operetki Wesoła Wdówka
Ae Ran Kim

Gioacchino Rossini: Duet Kotów
Yeyoung Sohn, Ae Ran Kim

Frederick Loewe: Przetańczyć całą noc
z musicalu My fair lady
Yeyoung Sohn

Giacomo Puccini: Quando m’en vo
z opery La Boheme
Ae Ran Kim

Nico Dostal: Ich bin verliebt z operetki Clivia
Yeyoung Sohn

Antonin Dvořák: Mesicku na nebi hlubokem
z opery Rusałka
Ae Ran Kim

Jacques Offenbach: Aria ze śmiechem
z operetki Périchole
Yeyoung Sohn

Jimmy Osmond: Mother of mine
Yeyoung Sohn

Jacques Offenbach: Ach, ta chytra, chytra jędza
z operetki Małżeństwo przy latarniach
Ae Ran Kim, Yeyoung Sohn

Kierownictwo artystyczne i prowadzenie koncertu: Agnieszka Kurowska-Janecka

Projekt Falenickie Koncerty Letnie realizowany jest ze środków Dzielnicy Wawer we współpracy z Wawerskim Centrum Kultury Filia Falenica.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ae Ran Kim jest absolwentką Keimyung Fryderyk Chopin University of Music w Daegu w klasie prof. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej i Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Krystyny Szostek-Radkowej a także Podyplomowego Międzywydziałowego Studium Pieśni i studiów doktoranckich, zakończonych obroną w 2019 r. Umiejętności wokalne doskonaliła podczas kursów prowadzonych przez takich artystów jak Paola Larin, James David Broc, Janet Perry, Ryszard Karczykowski. Jest laureatką międzynarodowych konkursów wokalnych. Od 2003 r. występuje jako solistka, m. in. na uroczystym koncercie na Zamku Królewskim w Warszawie z okazji 90. rocznicy objęcia przez I. J. Paderewskiego teki pierwszego Premiera II RP, z okazji 150. rocznicy urodzin Paderewskiego podczas Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej we Wrocławiu (2011), XII Letniego Festiwalu Muzycznego w Krynicy-Zdroju (2014), na scenie Chamber Philharmonic w Kuwejcie. Wystąpiła jako główna solistka podczas pierwszego w Polsce koncertu Narodowej Orkiestry Koreańskiej w Teatrze Dramatycznym w 2019 r. Wspólnie z dyrygentem Orkiestry przygotowała kompozycje utworów, łącząc elementy tradycyjnej muzyki koreańskiej i europejskiej muzyki klasycznej. Wykonała rolę Mimi w Cyganerii na scenie Rheinsberg Opera w Niemczech oraz Scintilli w operze La Contadina (w wersji niemieckiej Die Kluge Bauerin) Johana A. Hasse. W 2014 i 2017 r. wystąpiła na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej i Filharmonii Świętokrzyskiej jako Donna Elvira w Don Giovannim W. A. Mozarta.

Pełni funkcję koordynatora ds. studentów koreańskich oraz asystenta na Wydziale Wokalno-Aktorskim UMFC a także rolę organizatora koncertów. Od 2008 r. we współpracy z Ambasadą Republiki Korei Południowej i Centrum Kultury Koreańskiej zorganizowała blisko 30 koncertów muzyki klasycznej.

Yeyoung Sohn ukończyła Uniwerystet Keimyung w Daegu oraz UMFC w Warszawie w klasie prof. Urszuli Trawińskiej-Moroz oraz Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni. Doskonaliła swój kunszt w Akademii Operowej Teatru Wielkiego-Opery Narodowej. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych, m.in. III Międzynarodowego Konkursu Adama Didura w Bytomiu, Międzynarodowego Konkursu Debussy’ego w Salzburgu, Pustina Competition w Zdarze (Czechy), Konkursu Operetek i Musicali im. I. Borowickiej w Krakowie, VII Międzynarodowego Konkursu „Złote Głosy” w Warszawie. Debiutowała na scenie w 2004 r. w Korei Południowej rolą we współczesnej operze TeHyung. Od tej pory koncertuje i występuje w licznych festiwalach, m. in. Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, Międzynarodowym Festiwalu „Od Chopina do Góreckiego” w Warszawie, Majowym Festiwalu ku pamięci Jana Kiepury i Marty Eggerth w Kazimierzu Dolnym, Międzynarodowym Festiwalu im. G. G. Gorczyckiego. W 2020 r. wraz z kompozytorem Stefanem Węgłowskim wykonała koncert otwierający Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Sacrum Profanum w Krakowie. Uczestniczyła w nagraniu płyt Złote Głosy i Młodzi Wirtuozi, kompozycji Sanjo autorstwa Eunho Changa oraz nagraniach dla Polskiego Radia. W 2019 r. rozpoczęła przygodę z muzyką elektroniczną, biorąc udział w projekcie Stefana Węgłowskiego From 1 to 7.

Rozwija karierę pedagogiczną i naukową na UMFC, gdzie w 2016 r. uzyskała doktorat. Prowadzi zajęcia śpiewu ze studentami wydziału wokalnego i wykłady dla doktorantów. Uczestniczy w pracach dotyczących organizacji i administracji studiów doktoranckich oraz konferencjach naukowych i przygotowaniu publikacji.

Paweł Sommer w 2008 r. ukończył z wyróżnieniem studia na UMFC. Jako uczestnik Akademii Operowej Teatru Wielkiego-Opery Narodowej doskonalił swoje umiejętności podczas licznych kursów, m.in. Britten-Pears Young Artist Programme (Aldeburgh) i Académie européenne de musique (Aix-en-Provence). Dwukrotnie brał udział w International Lied Masterclass (Bruksela) oraz w Studium Pieśni UMFC, gdzie pogłębiał znajomość repertuaru pieśniarskiego i własną świadomość artystyczną. Towarzyszył śpiewakom na wielu konkursach, m.in. Queen Elisabeth Competition (Bruksela, 2014), Belvedere Singing Competition (Amsterdam, 2013), International Vocal Competition (‘s-Hertogenbosch, 2015) Euroradio New Talent-EBU (Bratysława, 2013), kolejnych edycjach Konkursu im. S. Moniuszki w Warszawie oraz I Międzynarodowym Konkursie im. K. Szymanowskiego w Katowicach (2018). Wystąpił na Międzynarodowych Targach EXPO 2015 w Mediolanie, wykonując utwory Fryderyka Chopina. Jest współautorem płyty Wandtke plays polish (2018), na której wraz ze skrzypaczką Anną Wandtke wykonuje Sonatę d-moll Szymanowskiego. W 2019 r. uczestniczył w prowadzonych przez Annę Radziejewską kursach mistrzowskich w South-Central University for Nationalities w Wuhan (Chiny). Jako solista i kameralista występował w koncertach z cyklu Sounds of art w Muzeum Narodowym w Warszawie oraz w projekcie Z klasyką przez Polskę, organizowanym przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Na co dzień łączy działalność koncertową z pracą pedagogiczną na Wydziale Wokalno-Aktorskim macierzystej uczelni. W 2022 r. otrzymał tytuł doktora sztuk muzycznych. Jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.