Koncert 27 czerwca 2021

Paderewski in memoriam

Marta Wróblewska – sopran
Małgorzata Marczyk – fortepian

Zapraszamy do galerii zdjęć

W programie:
Fryderyk Chopin Pieśni:
Życzenie,
Smutna rzeka,
Gdzie lubi,
Śliczny chłopiec,
Melodia,
Piosnka litewska.

Ignacy Jan Paderewski Pieśni op. 7 do słów Adama Asnyka:
Gdy ostatnia róża zwiędła,
Siwy koniu,
Szumi w gaju brzezina,
Chłopca mego mi zabrali.

Fryderyk Chopin Nokturn cis-moll op. pośmiertne

Ignacy Jan Paderewski Menuet G-dur op.14 Nr 1
Pieśni op. 18 do słów Adama Mickiewicza:
Polały się łzy,
Piosnka dudarza,
Moja pieszczotka,
Nad wodą wielką i czystą,
Tylem wytrwał,
Gdybym się zmienił.


Marta Wróblewska ukończyła z wyróżnieniem studia na UMFC w klasie dyrygowania oraz w klasie śpiewu solowego. W 2012r. otrzymała stopień doktora, zaś w 2018r. doktora habilitowanego w dyscyplinie artystycznej wokalistyka. Obecnie jest adiunktem w białostockiej Filii UMFC oraz nauczycielem śpiewu w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku. Pełni również funkcję II dyrygenta Chóru Miasta Białegostoku.Artystka prowadzi ożywioną działalność solistyczną. Koncertowała w kraju i za granicą (Andora, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Węgry, Włochy, Litwa, Białoruś), m.in. u boku Kevina Kennera, Andrew Parrotta, Vincenta Dumestre’a. Ma w dorobku ponad 100 utworów kantatowo-oratoryjnych, pieśni oraz partie operowe, w tym wiele prawykonań. Współpracuje z Białostockim Teatrem Lalek, wykonując partie solowe w operach marionetkowych „Kantata o kawie” J.S.Bacha oraz „Bastien und Bastienne” W.A.Mozarta. Jest ceniona jako solistka i kameralistka zwłaszcza wśród zespołów specjalizujących się w wykonawstwie muzyki dawnej. Koncertowała z orkiestrą barokową Concerto Polacco, Ars Nova, Subtilior Ensemble, Diletto, Cameratą Podlaską oraz Ensemble Quattro Voce, którego jest kierownikiem artystycznym. Współpracowała z zespołami: Le Poème Harmonique, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Capella Cracoviensis, Ensemble Hildebrandt 1719 i Bornus Consort, a także z wieloma orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi. Brała udział w prestiżowych festiwalach, m.in. w: Festival de Musica Antigua de los Pirineos (Hiszpania), Festiwalu Muzyki Dawnej im. Św. Kazimierza (Litwa), Festiwalu w Ambronay (Francja), Misteria Paschalia, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej im. J. Sleńdzińskiej, Starosądeckim Festiwalu Muzyki Dawnej, Festiwalu Oper Barokowych „Dramma per musica”, Moniuszkowskim Festiwalu Podlasia oraz licznych cyklach koncertowych, m.in.: Arcydzieła muzyki oratoryjno-kantatowej, Muzyka Mistrzów Baroku, Aria w Galerii. Ma w dorobku około 30 płyt CD (solowych i kameralnych). Wiele z nich nominowano do nagrody Fryderyk, zaś płyta „Henryk Mikołaj Górecki, Karol Szymanowski, Stanisław Moryto – Pieśni kurpiowskie”, na której wykonuje partie solowe, otrzymała tę nagrodę w roku 2009. W 2018r. artystka została laureatką Stypendium Artystycznego Prezydenta Miasta Białegostoku oraz Nagrody Przewodniczącego Rady Miasta Białystok dla Nauczycieli-Animatorów Kultury, zaś w 2019r. otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.


Małgorzata Marczyk Pianistka, kameralistka, pedagog. Doktor sztuki w dyscyplinie artystycznej sztuki muzycznej. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie jest pianistką w klasie śpiewu solowego, prowadzi klasę fortepianu dodatkowego, a także współpracuje z Katedrą Chóralistyki i Edukacji Artystycznej. Prowadzi również klasę fortepianu w PSM I st. im. Lutosławskiego w Zambrowie. Ukończyła Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w klasie fortepianu oraz Międzywydziałowe Studium Pieśni na UMFC, a także Podyplomowe Studia Menedżerskie dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury. Kształciła się również w Estonian Academy of Music and Theatre w Tallinie oraz na kursach mistrzowskich i seminariach pianistycznych, m.in. w Royal College of Music w Londynie, gdzie uzyskała II nagrodę za najlepszy występ podczas finałowego koncertu. Współpracowała ze znakomitymi artystami światowej pianistyki (Elżbieta Tarnawska, Andrzej Jasiński, Andrzej Tatarski, Roustem Saitkoulov, Kevin Kenner). Wykonawstwo kameralne doskonaliła pod kierunkiem m. in. Jerzego Artysza, Mai Nosowskiej, Olgi Pasiecznik, Jadwigi Rappe, Konstantego Andrzeja Kulki, Andrzeja Wróbla. W 2013r. brała udział w międzynarodowym projekcie orkiestrowym „I, Culture Orchestra”, w ramach którego koncertowała w Polsce, Szwecji, Danii, Estonii, Ukrainie, Islandii i Litwie. Występowała z recitalami solowymi i kameralnymi w wielu krajach Europy, w USA i Kanadzie. Wielokrotnie występowała na deskach Filharmonii Narodowej oraz Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki. Brała udział w Międzynarodowym Festiwalu Kameralistyki „Sacrum et Musica”, Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki, Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej Powiatu Legionowskiego, Festiwalu Polskiej Muzyki Kameralnej. Od 2014r. współpracuje z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej. Jest jurorką krajowych i międzynarodowych konkursów i festiwali pianistycznych. Działalnością koncertową promuje muzykę polską, szczególnie chętnie wykonując utwory kameralne rodzimych kompozytorówz XIX i XX wieku. W 2018r. wzięła udział w nagraniu płyty Polskie pieśni na sopran, wiolonczelę i fortepian,a w 2019 roku nagrała płytę z dziełami polskiej kompozytorki Haliny Krzyżanowskiej.

Kierownictwo artystyczne i prowadzenie koncertu: Agnieszka Kurowska-Janecka

Projekt Falenickie Koncerty Letnie realizowany jest ze środków Dzielnicy Wawer we współpracy z Wawerskim Centrum Kultury Filia Falenica.

————–

Sponsorem dzisiejszego koncertu jest firma FortepianoOtwock, oferująca sprzedaż, wynajem, naprawy i transport pianin i fortepianów.
https://www.facebook.com/fortepianootwock

TAGI/ETYKIETY: ,